14 שנה לאחר הפיגוע: חוליית מחבלים נעצרה במומביי

שלמה ריזל No Comments on 14 שנה לאחר הפיגוע: חוליית מחבלים נעצרה במומביי

חשודים בטרור נתפסו עם תמונות של בית חב"ד במומבאי. השניים נעצרו בידי המשטרה, ונמצאו ברשותם גם חומרי נפץ. בהמשך החקירה עלה כי הם שמרו תמונות של המרכז היהודי שבעבר נרצחו בו 6 בני אדם. מאז הפיגוע ב-2008 הוא מאובטח 24 שעות ביממה ע"י משטרת הודו

הודו • אילוסטרציה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משטרת מומביי הגבירה את האבטחה של בית חב"ד בעיר, אחרי שתמונות של המרכז הקהילתי היהודי נתפסו אצל חשודים בטרור, שנתפסו ככל הנראה עם חומרי נפץ. לפי החשד של המשטרה המקומית, החשודים שנעצרו ערכו מעקבים אחר המרכז בשכונת קולבה.
נזכיר כי בית חב"ד היה אחד היעדים של פיגועי הטרור במומבאי ב-26 בנובמבר 2008, בפיגוע, שזעזע את העולם היהודי, נרצחו זוג שלוחי הרבי מחב"ד, הרב גבי ורבקי הולצברג וכן ארבעה מאורחיהם: ר' לייבוש טייטלבאום, ר' בן ציון קורמן, יוכבד אורפז ונורמה שוורצבלט-רבינוביץ. בנם של השלוחים, מוישי, הוברח מן הבניין בידי המטפלת המקומית סנדרה. סך הכל נהרגו במתקפה 207 בני אדם, שנרצחו באותו יום בפיגועים נוספים שאירעו במבנים הנמצאים בקרבת מקום יחסית.. מאז מוצבת במקום אבטחה משטרתית הודית, 24 שעות ביממה.
נתניהו ומויישי הולצברג בבית חב"ד במומביי

אבי אוחיון, לע"מ

לפי דיווחים בתקשורת ההודית, היחידה המשטרתית למלחמה בטרור במהרשטרה עצרה את החשודים, מוחמד אימראן מוהד יונוס חאן ומוהד יונוס מוהד יאקוב סאקי, לפני כמה ימים. לפי החשד, השניים תכננו פיגוע טרור בראג'סטאן.
בהמשך התברר כי השניים שמרו שתי תמונות של בית חב"ד בגוגל. היחידה ללוחמה בטרור הודיעה על כך לגורמי משטרת מומבאי, ובעקבות זאת תוגברו השוטרים שעומדים במשמרת בבית חב"ד. כמו כן, נערך תרגיל אבטחה באזור.
שליח חב"ד במומבאי, הרב ישראל קוזלובסקי, מסר כי "אכן תגברו את האבטחה בימים האחרונים. אנחנו לא מכירים פרטים בהקשר של מה מצאו או לא. בסך הכול, בכל השנה אנחנו בעירנות גדולה לגבי אבטחה. מדי פעם הם מורידים ומעלים את האבטחה המקומית לפי ההתרעות שיש להם, אבל אני לא יודע יותר מדי פרטים".


0 תגובות